EasTerTimE

Weblog over mijn Schotse Collie Easter. Zij is geboren op 2e paasdag, 17 april 2006 en kwam afgelopen zondag de 11e juni bij mij wonen.

27.9.06

Doedag


Zondag was het dan eindelijk zo ver! Het was de doedag van de SHV en ik had me met Easter ingeschreven voor de workshop ringtraining. Dat leek me wel handig omdat we 22 oktober natuurlijk voor het echie gaan! We waren er vrij vroeg en bij het zien van de eerste collies werd Easter al helemaal enthousiast! Het was gelukkig mooi weer, niet te heet, en zeker geen regen, wat wel prettig was omdat alles buiten was. We waren al vrij snel aan de beurt en het viel me niet echt tegen hoe Easter het deed: ik weet nl. hoe ongeïnteresseert en eigenwijs ze kan zijn! Nu had ik natuurlijk ook het lekkerste van het lekkerste meegenomen ( gekookte kippelever én kaas ) dus daarvoor deed ze haar best wel. De workshop werd gegeven door Jim Krijgsman. Wat ik toen niet wist, is dat deze man eigenaar was van de beroemde Jackaroo van Koridwenn. Deze Jack komt ook voor in Easter's stamboom en heeft voor vele nakomelingen gezorgd en zodoende heeft hij grote invloed op het ras gehad. Dat deze sympatieke man bij die hond hoorde, hoorde ik later pas. Jim vertelde op een duidelijke én leuke manier wat je allemaal het beste kan doen om je hond zo goed mogelijk te showen; de beste kant van je hond laten zien en de rest zo onopvallend laten. Hij legde duidelijk de richtingen uit, hoe je lopen moest en in welk tempo etc. Easter was de enige pup en hij noemde haar ook steeds "wuppel" heel schattig. Betasten en tanden kijken liet ze ook gewillig toe en hij zei dan ook dat het een makkelijk hondje was en dat ze écht wil showen! Uiteindelijk ging hij " plaatsen", natuurlijk niet zoals in het echt maar ook niet geheel willekeurig.
We bleven met z'n tweeen over en deed ie een- wel- heel- vervelende- keurmeester na, zo eentje die nooit kan kiezen. Dus wij weer lopen ( Easter speels happend in mijn been!) en uiteindelijk ja hoor,was ik zg. één,"want," zei hij, "dit hondje wil heel graag showen,laat zich goed betasten en ondanks haar jonge leeftijd is ze ook vrij rustig" Nou! Wie had dat ooit gedacht!? Geweldig om te horen natuurlijk! En zo liep ik met een grote Smile de ring weer uit!

1 Comments:

At 4:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dat is wel gaaf zeg

 

Een reactie posten

<< Home