EasTerTimE

Weblog over mijn Schotse Collie Easter. Zij is geboren op 2e paasdag, 17 april 2006 en kwam afgelopen zondag de 11e juni bij mij wonen.

12.9.06

De dijk, het gras en de sloot...


Vandaag een heel stuk door het grasland op de dijk gelopen bij ons achter. Ze kon eindelijk weer eens los lopen en daar genoot ze zichtbaar van. Er liepen nog veel meer honden dus het was een gesnuffel van jewelste bij elkaar. Op een bepaald moment kwam er een grote zwarte Deense dog kijken. Nou dat was toch wel een beetje eng hoor voor Easter. Ze rende kleine rondjes en de zware zwarte lobbes hobbelde er maar achteraan. Snel achter mijn benen natuurlijk. Daarna een klein zwart hondje die flink wilde spelen en in dit spel duwde ze mijn kleine (schone) schatje zo de sloot in. En Easter houdt helemáál niet zo van zwemmen...
Kortom, lekker wandelweer zo in de zon en veel rennen en vliegen voor die kleine speelkameraad van me. Overigens viel het mij wel op dat ze steeds om je heen loopt, tussen je benen door wil blijven gaan zodat jij steeds maar weer moet opletten waar je je voeten zet. Nou ja, zal de pubertijd wel zijn. Net als dat het een beetje eng is om over een bruggetje te lopen...
Thuis gekomen was ze na dik een uur wandelen he-le-maal uitgevloerd en lag al snel te dromen op het laminaat. Mijn huis ruikt nu wél verdacht veel naar sloot...

1 Comments:

At 9:25 a.m., Anonymous Anoniem said...

Het is toch wat, Mitch loopt ook steeds voor je voeten. In huis, in de tuin. Zelfs als hij los mag lopen blijft hij best dicht bij je voeten. Ik kom net thuis van het lopen. Ik had hem ergens los gelaten en ik ging zigzag lopen. Hij loopt precies achter je aan. De kant die ik op ga, dat doet hij ook. Misschien hoort het wel bij Schotse Collie?
Het was de mevrouw waar ik les van krijg ook al opgevallen dat hij zo dicht bij mij blijft. En bij mijn man doet hij dit ook.

 

Een reactie posten

<< Home