EasTerTimE

Weblog over mijn Schotse Collie Easter. Zij is geboren op 2e paasdag, 17 april 2006 en kwam afgelopen zondag de 11e juni bij mij wonen.

22.6.06

A horse (niet zo) of course!

Gisteren weer naar de manege geweest met Easter,nou nou,ze vindt ze nog steeds niet leuk hoor. Toen we binnenkwamen vond ze het erg spannend, tot ze werd aangevallen door iets wat op een Jack Russel lijkt. ( Baasje nergens te bekennen natuurlijk! handig hoor!!! )
Ik ben toen maar even naar de buitenste stallen gelopen en toen we de bocht omkwamen, kwam er dus zo'n groot lel snuivend met zijn hoofd naar buiten om te kijken wie daar aan kwamen.
Nou, wij dus! Ik heb Easter in mijn armen genomen en haar laten sniffen aan die grote paarden maar ze trilde helemaal. Echt zielig,maar ik heb net gedaan alsof er niks aan de hand was. Toen weer terug naar binnen ( die lelijke griezel was gelukkig nergens meer te bekennen ) de bak in om Damanya op haar pony te helpen.... dat was wél dikke pret. Zo'n grote zandbak,daar kun je lekker in spelen ! De pony's liepen lekker om haar heen en ze kon ze zo eens goed bekijken. Dat ging dus wél al de goede kant op.
Ze moet ze dus nog niet té dicht in de buurt hebben maar op afstand gaat het wel. Toch moet ze eraan geloven want ik wil dat ze later als ze groot is ,toch echt mee gaat met mij mee naar mijn verzorgpaard. Maar dat is later,dat kan nu nog niet want ik weet niet zo goed hoe ik dat zal doen dus laat ik haar nu maar bij de andere paarden wennen.
Vlak voor we naar huis gingen met de auto, liet ik haar nog even uit langs de kant van de weg: Komt me daar toch een joekel van een traktor langs. En hij reed nog hard ook!
Die heeft ze nu dus ook meegemaakt.

In de buurt is ook iedereen aan het klussen, je kunt geen kant uit of er is wel iemand aan het boren, zagen of slijpen. Mooi. Maakt ze dat ook maar gelijk mee,alleen écht snel heen en weer naar school ben je dan niet.
Ze gaat het liefst plat op haar kont, een beetje om zich heen zitten kijken. Ahh, het is zo'n moppie. Wist je al dat ze vriendjes aan het worden is met de katten?
Kijk maar!

1 Comments:

At 3:59 p.m., Anonymous Anoniem said...

Leuk, dat ze al zo veel meemaakt.
Haar broertje Mitch, vindt het ook leuk om lekke rond te kijken :-)

Anja, pootje van Mitch

 

Een reactie posten

<< Home