EasTerTimE

Weblog over mijn Schotse Collie Easter. Zij is geboren op 2e paasdag, 17 april 2006 en kwam afgelopen zondag de 11e juni bij mij wonen.

15.6.06

Lassie.....


Je vraagt je misschien af:"waarom kiest iemand nu voor zo'n type hond?"
Nou dat leg ik je graag uit hoor!
De meeste mensen kennen de Schotse Collie eigenlijk alleen van Lassie,de tv hond uit de jaren 60 die zo slim was dat iedereen wel zo'n hond in huis wilde.
Gevolg hiervan was dat er overal in Nederland "Lassies" werden gefokt.
Niet erg verstandig dus!
Die tijd is nu voorbij en vaak moet je nu zelfs uitleggen wat een Collie precies is.
Gelukkig besef ik me dat mijn hond niet voor mij een zee over zal zwemmen en vervolgens mijlen ver zal lopen enkel en alleen omdat ie zo veel van me houdt!
Nee,om eerlijk te zijn viel ik gewoon voor de schoonheid van het ras: de mooie Gouden kleur,de typische volle witte kraag ( collar) en witte poten die zo mooi afsteken en het witte puntje in de staart.
Hoe meer manen,hoe mooier!
Pas later verdiepte ik me in het karakter van deze hond,en gelukkig........ die bleek vriendelijk en zachtaardig!
Toen besloot ik dat ik er zelf één wilde hebben,maar een pup koste veel tijd( ik werkte toen fulltime) en ik besloot een wat oudere hond een tweede kans te geven.
Ik belde de rasvereniging en die wisten dat er ergens een teefje van bijna twee jaar oud weg moest omdat er in het gezin een baby was geboren.
Ik ben gaan kijken en Lady ging meteen mee naar huis!
Helaas week ze iets af van de rasstandaard maar het was een schat van een beest!
Ze is bijna 13 jaar geworden en zij heeft ervoor gezorgd dat ik altijd van de Collie ben blijven houden en dat er, nu zij er niet meer is, weer zo'n mooi hondje bij me woont!