EasTerTimE

Weblog over mijn Schotse Collie Easter. Zij is geboren op 2e paasdag, 17 april 2006 en kwam afgelopen zondag de 11e juni bij mij wonen.

26.5.07

Viyo

Al vanaf de eerste dag dat Easty bij me is, vindt ze haar drinkbak super eng ! Ik heb zo'n roestvrijstalen, in een standaard. Heel gewoon, zoals bijna iedereen. Ik denk dat ze het eng vindt dat ie spiegelt ofzo want uit de andere eet ze wel. Ook vaak met lange tanden maar dan heb ik er gewoon niks lekkers naar nevrouw's zin in gedaan...... Ook veranderen van bak heeft niks geholpen, heb zelfs overal in huis kleine schaaltjes neergezet, maar Eastybeasty vertikt het ! Kwaaltje wat ze lekker van mams heeft overgenomen ! Toen ik laatst bij de dierenwinkel was, zag ik iets nieuws...... Viyo, speciaal voor deze typetjes, die liever vies water van de straat en uit slootjes slurpen dan keurig netjes uit hun bakje. Het is een drink, vol vitamientjes én een lekker smaakje zit eraan zodat ze hier écht wel van drinken. Nou das effe mooi, dacht ik ! En hup, meegenomen die fles.....

Eenmaal thuis, het foldertje doorgelezen en de juiste hoeveelheid gemengd met water.
Easter geroepen, en ja hoor! Ze dronk het zo op! Hele bakje leeg! Wonderspul! Lastig is het wel dat de inhoud maar 10 dagen goed blijft in de koelkast en dus ook als je het voorzet, ze het meteen op moeten drinken anders wordt het wel een heel vies goedje.......

Easter prefereert nog steeds water met zand, vers van de straat, daarna regen uit Tico's speelgoedkruiwagen of water bij opa uit de vijver...... maar zo eens Viyo op zijn tijd, geeft mij toch een gezonder gerust gevoel!

3 Comments:

At 12:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

Gelukkig heeft Mitch geen moeite met eten en drinken. Die peuzelt echt van zijn brokjes.
Die Easter, die laat zich lekker verwennen ;-)

 
At 9:43 a.m., Anonymous Anoniem said...

Jeetje wat wordt jij verwent zeg, nou bij mij zeggen ze gewoon graag of heel niet, en dan wordt het gewoon weggehaald.Denk dat ik maar bij jou kom wonen.Soraya

 
At 2:16 p.m., Anonymous Anoniem said...

Je bent weer goed bezig voor easy ..

geef r maar een knuf van moi.

dikke doeiiiiiii

 

Een reactie posten

<< Home